Referat organizacyjny

REFERAT ORGANIZACYJNY

Referat Organizacyjny podlega bezpośrednio Sekretarzowi Miasta
tel. 89 645 53 00

Do zadań Referatu Organizacyjnego należy prowadzenie spraw z zakresu organizacji i funkcjonowania Urzędu, administracyjno – gospodarczej i kancelaryjno- technicznej obsługi  urzędu, obsługi administracyjnej Rady i jej Komisji, prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych Miasta, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony informacji niejawnych, a w szczególności:
  1. przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz Urzędu,
  2. prowadzenie ewidencji korespondencji,
  3. prenumerata czasopism,
  4. organizacja przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków,
  5. przygotowywanie pomieszczeń oraz obsługa spotkań i narad organizowanych przez Burmistrza, Zastępcę Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika,
  6. zapewnienie warunków techniczno - organizacyjnych do odbywania sesji Rady, posiedzeń Komisji,
  7. zamawianie, ewidencjonowanie i nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych,
  8. prowadzenie archiwum zakładowego,
  9. prowadzenie biblioteki urzędowej,
  10. organizacja obiegu dokumentów,
  11. utrzymywanie porządku i czystości w budynku Urzędu,
  12. zaopatrywanie Urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie, w tym w materiały biurowe i kancelaryjne,
  13. prowadzenie i nadzorowanie remontów w budynku Urzędu,
  14. realizacja zadań związanych z ochroną przeciwpożarową Urzędu,
  15. zabezpieczenie mienia w Urzędzie,
  16. prowadzenie gospodarki drukami i formularzami,
  17. przygotowywanie, we współpracy z właściwymi merytorycznie referatami materiałów dotyczących projektów uchwał Rady oraz innych materiałów na sesje Rady i posiedzenia Komisji,
  18. przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej Komisji,
  19. opracowywanie materiałów z obrad, wniosków i opinii i przekazywanie ich właściwym jednostkom,
  20. prowadzenie rejestru uchwał Rady,
  21. prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji radnych
  22. przekazywanie wniosków, zapytań i interpelacji do realizacji właściwym jednostkom,
  23. prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych Miasta,
  24. organizowanie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników,
  25. wykonywanie zadań zleconych związanych z wyborami Prezydenta RP, do Sejmu i Senatu, Parlamentu Europejskiego, samorządu terytorialnego, ławników sądowych, z prowadzeniem referendów oraz spisów powszechnych,
  26. prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
  27. prowadzenie zakładowej działalności socjalnej,
  28. przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy,
  29. ewidencjonowanie czasu pracy pracowników,
  30. kompletowanie wniosków emerytalno – rentowych,
  31. okresowa analiza stanu bhp,
  32. kontrola warunków pracy,
  33. zgłaszanie wniosków dotyczących poprawy stanu bhp,
  34. organizowanie okresowych badań lekarskich pracowników,
  35. rejestracja, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy,
  36. przygotowywanie projektów wewnętrznych zarządzeń i instrukcji dotyczących bhp,
  37. opracowywanie projektów dokumentów dotyczących organizacji i funkcjonowania Urzędu,
  38. przygotowywanie propozycji, we współdziałaniu z kierownikami referatów, podziałów czynności pomiędzy pracowników Urzędu,
  39. prowadzenie spraw związanych z tworzeniem i likwidacją jednostek organizacyjnych miasta,
  40. współudział w opracowywaniu statutów jednostek organizacyjnych miasta,
  41. koordynowanie prac związanych z udziałem Miasta w związkach międzygminnych i zawieraniem porozumień międzygminnych,
  42. prowadzenie spraw związanych z podziałem administracyjnym,
  43. prowadzenie rejestru zarządzeń Burmistrza,
  44. ewidencjonowanie kontroli zewnętrznych oraz przechowywanie protokołów z przeprowadzonych kontroli,
  45. prowadzenie i przechowywanie dokumentacji kontroli zarządczej,
  46. oflagowanie budynku Urzędu w dni świąt państwowych i narodowych, lokalnych uroczystości oraz podczas obrad sesji Rady,
  47. prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia Miasta i jednostek organizacyjnych,
  48. realizacja zadań wynikających z przepisów o bezpieczeństwie systemów informatycznych i danych zapisanych na nośnikach informatycznych,
  49. administrowanie sieciowe systemem operacyjnym,
  50. nadzorowanie procesów wdrażania programów w Urzędzie,
  51. nadzór nad instalacją komputerową,
  52. rozwój informatyki w Urzędzie.
Wytworzył:
Żaneta Olejniczak
Udostępnił:
Ostatnio zmodyfikował:
Szczepanek Joanna
(2016-03-03 11:52:14)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki