Referat Spraw Społeczno-Obywatelskich i Obrony Cywilnej
REFERAT SPRAW SPOŁECZNO OBYWATELSKICH I OBRONY CYWILNEJ
Kierownik Referatu: mgr Robert Swat
tel. 89 645 53 00
Do Referatu Spraw Społeczno – Obywatelskich i Obrony Cywilnej należy prowadzenie spraw związanych z zadaniami Miasta jako organu prowadzącego szkoły i placówki oświatowo – wychowawcze, obronnością kraju i zarządzaniem kryzysowym, ewidencją ludności, wydawaniem dokumentów stwierdzających tożsamość, ewidencją działalności gospodarczej, a w szczególności :
- prowadzenie spraw z zakresu działalności gospodarczej,
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
- nadzór nad prowadzeniem targowisk,
- prowadzenie ewidencji ludności oraz wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
- wydawania decyzji w sprawach zameldowania i wymeldowania,
- współpraca z Rządowym Systemem Rejestrów Państwowych,
- prowadzenie rejestru wyborców i jego bieżąca aktualizacja,
- wydawanie zezwoleń na prowadzenie zbiórek publicznych,
- nadzór nad placówkami oświatowymi, których organem prowadzącym jest Gmina Miejska Lubawa,
- przygotowanie ludności i mienia na wypadek wojny,
- współdziałanie z organami wojskowymi,
- administracja rezerw osobowych, w tym rejestracja, pobór i ewidencja,
- prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem dotacji dla niepublicznych szkół i przedszkoli,
- tworzenie formacji obrony cywilnej,
- nakładanie obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności,
- nakładanie świadczeń na rzecz obrony kraju,
- zakwaterowanie sił zbrojnych,
- zapewnienie ochotniczej straży pożarnej :
a/ środków ochronnych i łączności,
b/ pomieszczeń, wyposażenia w sprzęt i urządzenia przeciwpożarowe, odzieży specjalnej i umundurowania,
c/ środków transportowych do akcji ratowniczych i ćwiczeń,
- prowadzenie zagadnień związanych z zagadnieniami transportu w OSP, sprzętu oraz gospodarką paliwową,
- organizowanie, w razie potrzeby pomocy sprzętowej i ludzkiej dla OSP na wypadek akcji pożarowych i klęsk żywiołowych,
- prowadzenie Kancelarii Tajnej,
- sporządzanie i aktualizacja spisów wyborców w zarządzonych wyborach i referendach,
- prowadzenie spraw z zakresu ochrony zdrowia,
- prowadzenie spraw z zakresu współpracy z organizacjami pozarządowymi,
- prowadzenie spraw związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów uzależnień,
- organizacja opieki nad zwierzętami bezdomnymi, rejestracja psów ras niebezpiecznych,
- prowadzenie spraw związanych z pomocą materialną dla uczniów,
- prowadzenie spraw związanych z refundacją kosztów kształcenia pracowników młodocianych,
- prowadzenie i aktualizacja ewidencji zabytków na terenie Miasta,
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków,
- prowadzenie rejestru instytucji kultury oraz spraw związanych z bieżącym funkcjonowaniem placówek kulturalnych,
- wydawanie decyzji na prowadzenie imprez masowych,
- prowadzenie strony internetowej miasta,
- prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem wszelkich działań mających na celu promocję Gminy Miejskiej Lubawa, jej terenów inwestycyjnych, walorów turystycznych i krajobrazowych, w szczególności:
a/ współpraca z lokalnymi i ogólnopolskimi mediami w zakresie przygotowywania informacji o gminie i działaniach samorządu gminnego,
b/ utrzymywanie i rozwijanie kontaktów partnerskich z miastami, jednostkami samorządu terytorialnego, regionami oraz kontaktów partnerskich międzynarodowych,
c/ zamawianie i projektowanie własnych publikacji i materiałów promocyjnych, negocjowanie warunków umów na usługi reklamy i sponsoringu,
d/ przygotowanie dokumentów strategicznych związanych z promocją miasta i umacnianiem jego wizerunku,
e/ organizacja spotkań, konferencji, konkursów gminnych,
f/ podejmowanie i inicjowanie działań mających na celu upowszechnianie wiedzy o Lubawie wśród mieszkańców Miasta i turystów,
g/ gromadzenie dokumentacji fotograficznej, tekstowej, audiowizualnej z wydarzeń, akcji, imprez prowadzonych w mieście oraz o mieście,
h/ prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem patronatu Burmistrza Miasta.