ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY LUB CZASOWY
PODSTAWA PRAWNA:
WYMAGANE DOKUMENTY:
OPŁATY:
Wydanie zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt stały nie podlega opłacie.
Wydanie zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt czasowy – 17 zł
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
W dniu zgłoszenia.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Urząd Miasta Lubawa, ul. Rzepnikowskiego 9A, 14-260 Lubawa, st. d/s ewidencji ludności i dowodów osobistych (parter).
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Przyjęcie zgłoszenia pobytu stałego, w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości i wydanie zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt stały.
Przyjęcie zgłoszenia pobytu czasowego, w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości. i na żądanie osoby – wydanie zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt czasowy.
TRYB ODWOŁAWCZY:
W przypadku odmowy dokonania zameldowania w drodze czynności materialno-technicznej sprawa rozpatrywana jest po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego.
UWAGI:
Organ gminy prowadzący ewidencję ludności jest obowiązany na podstawie zgłoszenia dokonać zameldowania przez zarejestrowanie danych dotyczących osoby i miejsca jej pobytu.
Pobytem stałym jest zamieszkanie w określonej miejscowości pod oznaczonym adresem z zamiarem stałego przebywania.
Osoba posiadająca obywatelstwo polskie i przebywająca stale na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana zameldować się w miejscu pobytu stałego.
Osoba przebywająca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
Zameldowanie na pobyt stały następuje pod oznaczonym adresem.
W tym samym czasie można mieć tylko jedno miejsce pobytu stałego i jedno miejsce pobytu czasowego.
(Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu. Zameldowanie na pobyt stały następuje pod oznaczonym adresem).
Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie pisemnej, po okazaniu przez niego jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach- innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.